Porady w sporcie amatorskim

Ruch to korzyść, jest to oczywiste. Być może jest to przysłowie nagminnie stosowane i być może zbyt pochopnie. Nie zmienia to faktu, że jest to prawda oczywista. Niewiele osób lubi jednak duży wysiłek fizyczny, po którym bolą wszystkie mięśnie i trudno chodzić przez dalsze dni z powodu zakwasów. Dla osób, które dbają o formę, ale niekoniecznie kosztem zbyt silnego treningu zalecany jest nordic walking. Jest to bardzo przyjemny sposób zachowania formy, przy tym nie powodujący, że mamy po kilku chwilach ochotę przestać. Jest to energiczny spacer z kijkami. Sprawia to wrażenie jazdy na nartach, tyle, że bez nart na nogach. Taki rodzaj treningu bardzo często idealny jest dla osób starszych, którzy lubią spacery na świeżym powietrzu. Kijki trekingowe, które się do tego używa nie są wiadomo darmowe, ale za to nieodzowne. Nie jest to bowiem taki prosty spacer. Tutaj też pomimo pozorów potrzebna jest odpowiednia technika chodzenia. W każdym bowiem sporcie można nabawić się kontuzji jeżeli nie stosujemy się do odpowiednich procedur. Nordic walking staje się coraz bardziej powszechny w naszym kraju. Po pierwsze dlatego, że jest to lekka forma wysiłku fizycznego. A do tego może taki sport uprawiać niemalże każdy.

Dodaj komentarz